2011. augusztus 16., kedd

Schobert Norbi és a kövér kutyák

A tegnapi Aktívban adtak hírt Norbi legújabb ötletéről: élelmiszermérnökök és állatorvosok segítségével összeállított tálcás kutya és cicaeledeleket fog forgalmazni, égjen a zsír mindenhol!
Nincs ezzel semmi bajom, csinálja.
Amivel viszont bajom van: úgy tálalta mindezt, mintha ő találta volna fel a kutyák elhízásának okát. Norbi ugyanis RÁJÖTT, hogy a kutyatápokban sok a szénhidrát és egyéb káros anyag, amitől a kutya meghízik, magas lesz a vércukorszintje, ettől rákos is lesz, ráadásul kipurcan a hasnyálmirigye is.
Rájött? (Olvasta a blogomat? Nyihaha..) Nem volt nehéz rájönnie, hisz erről angol nyelven már évtizedek óta írnak, ennek ellentételezéseként találták ki többek között a BARF étrendet, amiről már én is írtam bővebben. Számos országban forgalmaznak nyers vagy főzött kutyaételeket, még Magyarországon is, szóval mindezt iszonyúan nem ő találta ki.
Arról nem is beszélve, hogy léteznek és nálunk is kaphatók minimális CH tartalmú, és gabonamentes tápok is.
Én már több kutyát sikeresen lefogyasztottam - köztük Vitalij Bronstein "Hurka" Pajtit -, pontosabban a gazdájuk fogyasztotta le őket az általam összeállított útmutató alapján, aminek a lényege: 70% sovány állati eredetű fehérje, 15% CH (rizs vagy zabpehely vagy köles), és 15% zöldség/gyümölcs.
Szóval Norbi, ezt már én is tudom, és gyakorlom is.
Picivel több szerénység...

1 megjegyzés:

  1. Annyit még hozzátennék, hogy Norbi szerint "a kutyatápok csak nyomokban tartalmaznak állati eredetű fehérjét". A nyomokban kifejezés azt jelenti, hogy kimutatható, de laboratóriumban nem mérhető mennyiség (azaz mérhető, de feltüntetésre sem érdemes. Nem vagyok táp fan, de azt hiszem ezért jó pár (tulajdonképpen az összes) kutyatápgyártó beperelhetné...

    VálaszTörlés